CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Happy Reading Guys!

Happy Reading Guys!

Saturday, June 30, 2012

finally! :')

salam semua :)
as uolls know,okay..mybe korg x taw pun..
ak bkn scha al yahya smp sume org taw psal life aku..
huu..okay la..act ak nk share rse syukur aku ngn korg..

b4 ni,ak keje kt 7e..well,act bkn lah 7e pun..
dy kedai mcm 7e,tp ciplak pny laa,,nme kedai tu BIG 9..
konsep same cm 7e cz bukak 24 jam..
beza nye,kdai ni jual mknan & brang runcit..
nk dijadikan cte,aku keje kt stu almost 2 bln..
but ak rse mcm kne tipu ngn bos aku,,
mane x nye,dlm iklan jawatan kosong tu ad few choices laa..
cashier,supervisor, & stor keeper..then im suppose to focus on cashier..
but then sume keje ak kne wt..kira stock pun aku,susun brang pun aku,dealing ngn supplier pun aku,cuci jamban pun aku!
bkn nk merungut..ak x kesah wt suma tu..sbb mse tu kdai tu x cukup staff..
fine..tp gaji aku cuma rm600 je..aku tny korg,berbaloi x?
ngn sume keje yg aku wt,ngn x de cuti langsung,kdg2 kne potong gaji sbb ade duit shot..berbaloi ke?? of kos x!

nmpk kotak2 tu?sume tu aku kne angkut dri stor & key in & susun..mcm @%#&!*(*&?> 

mula2 aku tahan sbb bos baik gle ngn aku..
kdg2 blanje aku mkan segala..marah aku pn x pnah..
lgpun ak cm kesian la kt dy cz if ah bhenti keje,t dy lgsung x de staff..
so ak keje je la..tp smp 1 tahap tu,ble org dtg mntk keje,sume dy tolak..
if org tu mmg x leh wt keje,ak bey terima la..
ni dy tolak sbb reason x munasabah!
dy ckp 'org tu pkai kereta mahal,x kn lah dy btl2 nk keje kt sni cz gaji kte bagi skit je..' pnah gk dy ckp 'muka dy tu mcm x leh cye je'

well,mmg lah dy berhak wt cm tu,but dlm keadaan yg sgt2 terdesak nk pkai org mse tu,patut nye dy take risk la skit..
lgsung x pk psal aku..ak wt sume keje..angkat barang2 berat,cuci itu ini,tp x de la dy nk bg extra gaji ke,ap ke..
then ak x tahan,ak pk nk cri keje lain..kebetulan sgt,my mum dpt taw ad keje kosong kt tadika UPSI..part time teacher..
ak g interview,alhamdulillah,rezeki aku mse tu..ak dpt keje tu.. :')

 ini adelah tadika yee..sile percaya..haa..mewah x mewah..

jadual sayee..

then ak nekad nk bhenti..just imagine,keje kt UPSI tu,4 jam sehari (2-6 ptg)
keje 5 kali seminggu,sabtu ahad cuti..gaji rm550..
compared ngn keje lame aku..
keje 9am - 9pm..keje 6 hari seminggu..
cuti if ad yg bley ganti shif aku,if x de,x leh la cuti..
gaji rm600 if blm tolak duit shot..if ad shot,paling2 dpt rm500..
so,of kos lah ak pilih keje kt UPSI..

so ak pn reka cte yg ak dpt offer smbung blaja..
dy pun nk x nk kne la lepas kn aku..
ak suka la..finally aku bebas! huhu

bahan bantu mengajar..ecehh~

keje baru ni mmg best gila!ak kne ajar english..mmg mncabar la..
tp nsib baik la bdk2 ni jenis yg cerdik..
tapi! nakal nye,ya rabbi..tuhan je yg taw!
suare smp hilang sbb nk hanlde budak2 ni..
mmg pengalaman baru la untuk aku..
b4 ni ak pnah mngajar bdk skola rendah..dorg dgr ckp jgk la even nakal pn..
bdk2 tadika ni,susa sket..bkn sket la,bnyk..
lagi2,ak ni x de adik..so mmg x reti sgt nk nk handle budak2 ni..
tp ak try jgk..

masuk hari ni,da 2 minggu ak keje kt tadika tu..
yg best nye,ak x jemu nk g keje..
ak slalu happy untuk dtg keje,& x de tekanan lgsung lah..
sbb ari2 keje kul 2,so pagi tu mmg bley rehat..
tekanan dy cuma ble k handle budak2 tu la..
tp x de la tkanan mcm ak keje kt BIG 9 tu!
huhu..enough talking..jom layan gmbar.. :)

1st day,not bad la..sume muka suci je..


masuk 2nd day,huru-hara! 


tu kak sha..dy pun cikgu part time jgk..dy ajar BM..  


 bg bdk2 ni tgk upin ipin..ni bilik tarian..tgk dinding tu..sume cermin..dulu tadika ko ad cm ni? haha



 main 'tutup bunga bukak bunga' haha



 ni naqiyah..dy paling manja dlm tadika tu..



FYI,sume bilik dlm bngunan tu ber air cond yee..haa..so dorg ni belajar dlm enviroment yg sgt2 selesa..betuah btl bdk2 ni..dulu aku smp basah bju berpeluh kt dlm tadika taw! huhu




 geng budak nakal..slalu kne tarik telinga..haa..tu mkn dy!



 yg tu kak umi..dy handle subjek agama islam..mse ni dy nga cte psal solat..dy garang sket,so bdk2 dgr ckp dy..huu..kalo dy x dtg,ktorg mmg huru hara nk handle bdk2 ni..



ramai sgt..cikgu nye cume 7 org je..


so,tu je la setakat ni..
ak mmg happy sgt keje kt stu..
mmg pengalaman yg sgt bharga bg aku.. :)

No comments: